Motolublin.pl
Zmotoryzowana strona miasta

Opinie użytkowników aut - Jazda z 4x4 - duża różnica?

pita44 - Czw 22 Paź, 2015
Temat postu: Jazda z 4x4 - duża różnica?
Czy duża jest różnica pomiędzy autami z napędem na jedną oś i z napędem z 4x4?
W sensie w prowadzeniu? Pytam, bo nigdy nie jeździłem i chciałbym wiedzieć jak to w praktyce będzie wyglądało.

Drift_King - Czw 22 Paź, 2015

Będzie to wyglądało dość tendencyjnie.. :D:
Jak raz wsiądziesz w AWD to odechce Ci się osiek :lol:

kfasny - Pią 23 Paź, 2015

zalezy jak kto jezdzi, przy spokojnej jezdzie w miescie na suchym terenie nie odczujesz zadnej roznicy, za to przy jakimkolwiek sniegu/deszczu/upalanku jak najbardziej na plus dla awd :)
lechp - Pią 23 Paź, 2015

Różnica jest zdecydowana, szczególnie tak jak koledzy piszą na mokrej czy zaśnieżonej nawierzchni. Powiem więcej, jak raz wsiądziesz do auta z napędem na wszystkie osie to później już jazda autem z napędem na jedną oś nie będzie sprawiała Ci takiej frajdy, więc uważaj.
Sprawdź sobie https://www.youtube.com/watch?v=DO37mv0C-Tc

Porównanie aut z napędem na przód, tył i na wszystkie osie.

Drift_King - Pią 23 Paź, 2015

kfasny napisał/a:
zalezy jak kto jezdzi, przy spokojnej jezdzie w miescie na suchym terenie nie odczujesz zadnej roznicy, za to przy jakimkolwiek sniegu/deszczu/upalanku jak najbardziej na plus dla awd :)


A w Polsce przez 200 dni pada deszcz.... :D:
Wsiadasz i Cie nie obchodzi co tam pod kołami ;)

Paweel - Pią 23 Paź, 2015

Drift_King napisał/a:
kfasny napisał/a:
zalezy jak kto jezdzi, przy spokojnej jezdzie w miescie na suchym terenie nie odczujesz zadnej roznicy, za to przy jakimkolwiek sniegu/deszczu/upalanku jak najbardziej na plus dla awd :)


A w Polsce przez 200 dni pada deszcz.... :D:
Wsiadasz i Cie nie obchodzi co tam pod kołami ;)




nie pitol jobelt ... w lecie to na raz było pewnie z 150 dni bez deszczu ...



poza tym temat jest po prostu ... dziwny




ale żeby było nt. to ... 4x4 jest fajne ale hamuje tak samo jak fwd i rdw

grocho - Pią 23 Paź, 2015

pier**lenie, jak ktos umie jezdzic to wszystkim pojedzie:P

a z rwd najwieksza frajda

Dawidow - Sob 24 Paź, 2015

Zależy do czego auto i jaka moc. Temat rzeka RWD mocne to i na suchym jest zabawa. Ale ogólnie takie gadanie z dupy, każdemu co innego, trzeba spróbować.
Drift_King - Nie 25 Paź, 2015

Chwilunia...kolega pyta,czy jest duża róznica w prowadzeniu...więc odpowiadam...jest przepaść ;)

Paweł..to ciekawe co opowiadasz.A na jakich to modelach te wnioski wysnułeś(pytam o AWD ) ? :D:

zenzen - Pią 15 Wrz, 2017

Zastanawiam się nad zakupem samochodu z napędem 4x4. Jaki model na początek będzie dobry?

[ Dodano: Pon 18 Wrz, 2017 ]
A co powiecie o Jeep Grand Cherokee? Czy to są dostatecznie niezawodne auta?

odziem - Pon 18 Wrz, 2017

Cherokee jest produkowany od jakichś pierdyliarda lat do tego z pierdyliardem silników musisz sprecyzować jakiego byś chciał żeby ktoś napisał CI jakąś sensowną poradę ;)
misiek - Pon 18 Wrz, 2017

odziem, cherokee i grand cherokee roznia sie wszystkim poza nazwa ;)

Na pewno wybij sobie od razu z glowy diesla. Ja polecam 4.0 R6, moca nie grzeszy (w porownaniu do V6), ale silnik nie do zabicia. Oczywiscie tylko automaty, manuale nie wystepuja (z normalnymi silnikami)

odziem - Wto 19 Wrz, 2017

misiek, ale grand też jest równie długo produkowany i z równie dużą gamą silników :?:
misiek - Wto 19 Wrz, 2017

No tak a nawet wiecej silnikow. Ciekawe czy pytanie jest o granda ZJ czy WJ
zelazny - Wto 19 Wrz, 2017

To auto w większości konfiguracji będzie się sprawowało poprawnie lub bardzo dobrze. Zależy do czego ma służyć. Czy do jazdy przełajowej, po jakiś bezdrożach, podjazdach itd. Czy to jazdy po zwykłych drogach polnych, zaśnieżonych i innych tego typu miejscach.
Generalnie Jeep Grand Cherokee to bardzo dobra konstrukcja. Znana i lubiana. można znaleźć trochę więcej info na temat wad i zalet aut z napędem 4x4.

misiek - Wto 19 Wrz, 2017

Jak ZJ to szukaj z reduktorem 242, 249 bo skrzynka 231 nie jedzie 4x4 po asfalcie.
W XJ to tylko i wylaczie reduktor 242 (chyba tylko w 4.0), zadne diesle ani 2.5 benzyny. (w xj nie wystepuja fabrycznie silniki V6),
O WJ sie nie wypowiadam.

szemrany - Pon 02 Paź, 2017

Właśnie się przesiadłem z FWD na AWD. Przy normalnej spokojnej jeździe po drogach różnica dla mnie niezauważalna.
Jednak gdy chcesz się ścigać spod świateł to różnica jest ogromna na korzyść AWD. Start w deszczu, gdybyś zamknął oczy to nawet nie zorientowałbyś się, że jedziesz po mokrym. Podejrzewam, że wszelkie zalety AWD odkryje dopiero gdy popsuje się pogoda, spadnie śnieg, pojawi się gołoledź.

Jakie auto na początek? Nie wiem. Wybierz sobie kilka, pojedź, zobacz, przejedź się i kup to, w którym będziesz czuł się najlepiej.
Ja zawsze marzyłem o Subaru Imprezie i trochę zderzyłem się z rzeczywistością. Kupując Imprezę miałem w głowie te wszystkie głosy typu: "Jak kupisz Subaru to już nigdy nie będziesz chciał innego auta", "Po Subaru już żadne auto nie będzie tak fajne..." itp.
Kupiłem i okazało się, że moje wyobrażenie nie pokrywają się z rzeczywistością. Fakt, zwraca na siebie uwagę innych kierowców i przechodniów, ale wcale nie jeździ mi się lepiej, ani nie czuję, żebym jechał w jakimś wyjątkowym aucie. Być może wynika to z mojego przyzwyczajenia do bogatego wyposażenia, a w Subaru tylko klima i podgrzewane lusterka. ;)

Drift_King - Wto 03 Paź, 2017

Jeśli jest tak jak piszesz to w wielkim skrócie znaczy,że nie za bardzo potrafisz jeździć ;)
szemrany - Wto 03 Paź, 2017

Drift_King napisał/a:
Jeśli jest tak jak piszesz to w wielkim skrócie znaczy,że nie za bardzo potrafisz jeździć ;)

Acha! Subaru nie przypadło mi do gustu, więc nie potrafię jeździć. :hahaha:
Pozwolisz, że przemilczę tą jakże wnikliwą ocenę moich umiejętności.

Drift_King - Czw 05 Paź, 2017

Możesz sobie milczeć,trzepać,czy robić co tam chcesz.Jeśli Ty jezdząc nim nie dostrzegasz różnic,to EWIDENTNIE oznacza,że nie potrafisz wykorzystać potencjału...proste.Układ napędowy i zawieszenie pozwalają "zakrzywiać czasoprzestrzeń" względem osiek.Jeśli nie dotarłeś do tego punktu to... ;) O ile wgl my rozmawiamy o jakiejś turbodołądowanej imprezie a nie dżasty,czy libero kjurva :lol:

Ja natomiast przemiliczę aspekt wyposażenia :D: i tego,ze za autem oglądają się inni.Jeśli kupujesz impreze z dwóch powyższych powodów...to dalej nie ma o czym rozmawiać :oops:

szemrany - Pią 06 Paź, 2017

Drift_King napisał/a:
Ja natomiast przemiliczę aspekt wyposażenia :D: i tego,ze za autem oglądają się inni.Jeśli kupujesz impreze z dwóch powyższych powodów...to dalej nie ma o czym rozmawiać :oops:

Myślę, że nie mam o czym rozmawiać z człowiekiem, który nie potrafi czytać ze zrozumieniem. Nie ogarniasz podstawowej umiejętności nauczanej gdzieś na poziomie drugiej klasy podstawówki, ale nie przeszkadza Ci to oceniać moich umiejętności na podstawie jednego mojego wpisu. BRAWO!

Wytłumaczę Ci. Nie pisałem o właściwościach jezdnych tego auta, pisałem OGÓLNIE jako aucie użytkowym, a nie do upalania.
Poza tym, oprócz tego super potencjału jest jeszcze "piston slap", a jak się poczyta forum i opinie użytkowników to człowiek odnosi wrażenie, że silniki i skrzynie robione są chyba ze szkła. ;)

No i to łapanie za słówka. Niech Ci będzie, że kupiłem to auto, by wyrywać napalone brytyjki i holenderki. Czujesz się dzięki temu lepiej?
Pozdrawiam.

Drift_King - Pon 09 Paź, 2017

szemrany napisał/a:
Drift_King napisał/a:
Ja natomiast przemiliczę aspekt wyposażenia :D: i tego,ze za autem oglądają się inni.Jeśli kupujesz impreze z dwóch powyższych powodów...to dalej nie ma o czym rozmawiać :oops:

Myślę, że nie mam o czym rozmawiać z człowiekiem, który nie potrafi czytać ze zrozumieniem. Nie ogarniasz podstawowej umiejętności nauczanej gdzieś na poziomie drugiej klasy podstawówki, ale nie przeszkadza Ci to oceniać moich umiejętności na podstawie jednego mojego wpisu. BRAWO!

Wytłumaczę Ci. Nie pisałem o właściwościach jezdnych tego auta, pisałem OGÓLNIE jako aucie użytkowym, a nie do upalania.
Poza tym, oprócz tego super potencjału jest jeszcze "piston slap", a jak się poczyta forum i opinie użytkowników to człowiek odnosi wrażenie, że silniki i skrzynie robione są chyba ze szkła. ;)

No i to łapanie za słówka. Niech Ci będzie, że kupiłem to auto, by wyrywać napalone brytyjki i holenderki. Czujesz się dzięki temu lepiej?
Pozdrawiam.


Nie o to chodzi i to Ty nie zrozumiałeś co mówili do Ciebie ludzie i co napisałem ja,ale chyba źle się wyraziłem więc zbastuj z tymi tekstami o podstawówce bo fpierdalasz się w ślepą ulicę.Nie twierdzę,że nie umiesz przemieszczać się z punktu A do B.Twierdzę,że tych samochodów nie kupuje się użytkowo,do przemieszczania z A do B.Tzn moze i ktoś kupuje,ale wtedy reczywiście okazuje,ze są...nieużyteczne :)

Ja miałem na myśli to,że układ jezdny pozwala na ZDECYDOWANIE więcej niż w przeciętnym haczbeku czy innym szarym sedanie,ale jak ktoś nie korzysta,czyli nie jeździ ostro to nie odczuwa zalet.Czy teraz zrozumiałeś ? :hurra:

Qki - Wto 10 Paź, 2017

Auta z pod znaku Plejad nie kupuje się dla bogatego wyposażenia bo w sumie ciężko tam o takie bajery jak w np. BMW czy Audi ;) ale ktoś kto polata trochę po sekcji zakrętów to powinien zrozumieć za co inni uwielbiają Subaru.
zenzen - Pon 08 Sty, 2018

Takie auta kupuje się przede wszystkim do jazdy w trudnych warunkach a nie po to aby jeździć po mieście. Nie jest też tajemnicą, że takie samochody są po prostu bezpieczniejsze - zwłaszcza podczas jazdy jesienią czy zimą. Dlatego jak ktoś porusza się w trudnym terenie, po bezdrożach, to z zakupu takiego samochodu będzie jak najbardziej zadowolony.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group