Motolublin.pl Strona Główna
 FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Grupy | Album | Rejestracja Profil | Zaloguj 

Poprzedni temat «» Następny temat
Holowanie na lince - a przepisy prawne
Autor Wiadomość
pita44

Dołączył: 30 Maj 2014
Wysłany: Nie 31 Sty, 2016   Holowanie na lince - a przepisy prawne

Muszę zabrać auto spod Felicity, auto będzie holowane na lince. Czy są jakeiś przepisy które określają w jaki sposób ma być to zrobione? W sensie czy awaryjne powinny być włączone ?
 
 
matteo 


Auto: democar
Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 11 Sty 2012
Skąd: Lublin
Wysłany: Nie 31 Sty, 2016   Re: Holowanie na lince - a przepisy prawne

pita44 napisał/a:
Muszę zabrać auto spod Felicity, auto będzie holowane na lince. Czy są jakeiś przepisy które określają w jaki sposób ma być to zrobione? W sensie czy awaryjne powinny być włączone ?


a jak włączysz awaryjne to jak zasygnalizujesz chęć skrętu? :shoot:



Kod:
RUCH DROGOWY

Rozdział 5 - Ruch pojazdów

Oddział 9 - Holowanie

Art. 31.
1. Kierujący może holować pojazd silnikowy tylko pod warunkiem, że:

 1. prędkość pojazdu holującego nie przekracza 30 km/h na obszarze zabudowanym i 60 km/h poza tym obszarem;
 2. pojazd holujący ma włączone światła mijania również w okresie dostatecznej widoczności;
 3. w pojeździe holowanym znajduje się kierujący mający uprawnienie do kierowania tym pojazdem, chyba że pojazd jest holowany w sposób wykluczający potrzebę kierowania nim;
 4. pojazd holowany jest połączony z pojazdem holującym w sposób wykluczający odczepienie się w czasie jazdy; nie dotyczy to holowania motocykla, który powinien być połączony z pojazdem holującym połączeniem giętkim w sposób umożliwiający łatwe odczepienie;
 5. pojazd holowany, z wyjątkiem motocykla, jest oznaczony z tyłu po lewej stronie ostrzegawczym trójkątem odblaskowym, a w okresie niedostatecznej widoczności ma ponadto włączone światła pozycyjne; zamiast oznaczenia trójkątem odblaskowym pojazd holowany może wysyłać żółte sygnały błyskowe w sposób widoczny dla innych uczestników ruchu;
 6. w pojeździe holowanym na połączeniu sztywnym jest sprawny co najmniej jeden układ hamulców, a w pojeździe holowanym na połączeniu giętkim – dwa układy;
 7.odległość między pojazdami wynosi nie więcej niż 3 m przy połączeniu sztywnym, a od 4 m do 6 m przy połączeniu giętkim, przy czym połączenie jest oznakowane na przemian pasami białymi i czerwonymi albo zaopatrzone w chorągiewkę barwy żółtej lub czerwonej; przepisu tego nie stosuje się w razie holowania pojazdów Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej.

2. Zabrania się holowania:

 1. pojazdu o niesprawnym układzie kierowniczym lub o niesprawnych hamulcach, chyba że sposób holowania wyklucza potrzebę ich użycia;
 2. pojazdu za pomocą połączenia giętkiego, jeżeli w pojeździe tym działanie układu hamulcowego uzależnione jest od pracy silnika, a silnik jest unieruchomiony;
 3. więcej niż jednego pojazdu, z wyjątkiem pojazdu członowego;
 4. pojazdem z przyczepą (naczepą);
 5. na autostradzie, z wyjątkiem holowania przez pojazdy przeznaczone do holowania do najbliższego wyjazdu lub miejsca obsługi podróżnych.

3. W razie holowania pojazdu w sposób wykluczający potrzebę kierowania nim lub użycia hamulców, rzeczywista masa całkowita pojazdu holowanego nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu holującego.


czyli w skrócie:
trójkąt na szybę i włączone światła mijania.
jak trafisz na policjanta który zauważy że silnik nie pracuje, a masz wspomaganie hamulca (a praktycznie wszystkie auta mają) to też może Cie zatrzymać i kazać wziąć lawetę
 
 
Paweel 
brakNmnadrabiamyKM

Auto: Renault Kangoo DCi
Wiek: 35
Dołączył: 11 Lis 2013
Skąd: sefsi
Wysłany: Nie 31 Sty, 2016   

nieprawda


2. pojazdu za pomocą połączenia giętkiego, jeżeli w pojeździe tym działanie układu hamulcowego uzależnione jest od pracy silnika, a silnik jest unieruchomiony;



chodzi tu o układy pneumatyczne które po prostu nie działają bez powietrza a nie serwo które działa po prostu słabiej
_________________
LASEROWA GEOMETRIA KÓŁ 3D
PRZEGLĄDY REJESTRACYJNE
PRZEMYSŁOWA 10 , LUBLIN
 
 
matteo 


Auto: democar
Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 11 Sty 2012
Skąd: Lublin
Wysłany: Nie 31 Sty, 2016   

czyli jeżeli przyjadę na przegląd z niesprawnym serwem to mi diagnosta podbije?

jak tak to przyznaję rację;)
 
 
manieczek 


Auto: Mercedres 300
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Kwi 2009
Wysłany: Pon 01 Lut, 2016   

I pamiętaj, że jak się yebniecie to będzie odmowa wypłaty odszkodowania:)
 
 
Paweel 
brakNmnadrabiamyKM

Auto: Renault Kangoo DCi
Wiek: 35
Dołączył: 11 Lis 2013
Skąd: sefsi
Wysłany: Pon 01 Lut, 2016   

matteo napisał/a:
czyli jeżeli przyjadę na przegląd z niesprawnym serwem to mi diagnosta podbije?

jak tak to przyznaję rację;)



jak nadstawisz oko to ja Ci podbije .


ps. wcale nie wykluczone że by przeszło ... nie pamiętam norm sił nacisku względem siły hamowania
_________________
LASEROWA GEOMETRIA KÓŁ 3D
PRZEGLĄDY REJESTRACYJNE
PRZEMYSŁOWA 10 , LUBLIN
 
 
zelazny

Dołączył: 08 Paź 2014
Wysłany: Sro 03 Lut, 2016   

Z doświadczenia wiem, że z holowaniem bardzo słabo sobie radzą auta z automatyczną skrzynią biegów. Żadnych awaryjnych świateł nie można używać. Wbijcie to sobie do głów, że awaryjne używa się tylko i wyłącznie podczas postoju.
Tutaj ta kwestia została szczegółowo opisana.
Ostatnio zmieniony przez zelazny Pią 12 Lut, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Paweel 
brakNmnadrabiamyKM

Auto: Renault Kangoo DCi
Wiek: 35
Dołączył: 11 Lis 2013
Skąd: sefsi
Wysłany: Sro 03 Lut, 2016   

zelazny napisał/a:
Z doświadczenia wiem, że z holowaniem bardzo słabo sobie radzą auta z automatyczną skrzynią biegów. Żadnych awaryjnych świateł nie można używać. Wbijcie to sobie do głów, że awaryjne używa się tylko i wyłącznie podczas postoju.



A ja z doświadczenia wiem ze z holowaniem na linie slabo sobie radzą do dupy kierowcy
_________________
LASEROWA GEOMETRIA KÓŁ 3D
PRZEGLĄDY REJESTRACYJNE
PRZEMYSŁOWA 10 , LUBLIN
 
 
Lipek 
Low&Slow


Auto: French
Wiek: 27
Dołączył: 17 Kwi 2011
Skąd: Milejów/Yastków
Wysłany: Sob 06 Lut, 2016   

Prawie jak wyprawa na księżyc :D:
_________________
Fiat 125p 86r.
Renault 19 16v Cabrio
Renault Clio 16v z ADHD :D:
 
 
Paweel 
brakNmnadrabiamyKM

Auto: Renault Kangoo DCi
Wiek: 35
Dołączył: 11 Lis 2013
Skąd: sefsi
Wysłany: Sob 06 Lut, 2016   

Lipek napisał/a:
Prawie jak wyprawa na księżyc :D:






No taK nie pomyslalem o Tobie ,posiadaczu dwoch Renowek jako autorytecie w dziedzinie holowania na linie.... 
_________________
LASEROWA GEOMETRIA KÓŁ 3D
PRZEGLĄDY REJESTRACYJNE
PRZEMYSŁOWA 10 , LUBLIN
 
 
Lipek 
Low&Slow


Auto: French
Wiek: 27
Dołączył: 17 Kwi 2011
Skąd: Milejów/Yastków
Wysłany: Nie 07 Lut, 2016   

Paweel napisał/a:
Lipek napisał/a:
Prawie jak wyprawa na księżyc :D:






No taK nie pomyslalem o Tobie ,posiadaczu dwoch Renowek jako autorytecie w dziedzinie holowania na linie.... 

Trzech Renówek :P I tylko raz było holowanko :D
Ale podobno e60tki też lubią jak je się ciąga na sznurku :P :D:
_________________
Fiat 125p 86r.
Renault 19 16v Cabrio
Renault Clio 16v z ADHD :D:
 
 
Graboss 


Auto: NISSAN Primera
Dołączył: 27 Wrz 2010
Wysłany: Nie 07 Lut, 2016   

Ja się tylko pytam - Co oni was k***a uczą na tych kursach na prawo jazdy skoro powstają takie tematy !?
_________________
Ostatnio zmieniony przez kudlaty Pon 08 Lut, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
barbi 
gipsiarz zawodowy


Auto: Hoooooonda
Wiek: 28
Dołączył: 08 Sie 2013
Skąd: Koln
Wysłany: Pon 08 Lut, 2016   

Nie holuj, pchaj siłom i godnościom osobistom :D

pita44 jak nie lubisz pchać możesz ciągnąć :D
_________________
 
 
 
Lipek 
Low&Slow


Auto: French
Wiek: 27
Dołączył: 17 Kwi 2011
Skąd: Milejów/Yastków
Wysłany: Pon 08 Lut, 2016   

I podobno lepiej być tym z tyłu niż tym z przodu :D:
_________________
Fiat 125p 86r.
Renault 19 16v Cabrio
Renault Clio 16v z ADHD :D:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Tuning v.0.4 created by CMP :: Theme based on info-tuning.com

"Copyright 2007 JunioR"